Loading

czwartek, 4 listopada 2010

Charakterystyka narzędzia Google Website Optimizer

Autorem artykułu jest Arkadiusz Podlaski



Google Website Optimizer, po polsku zwany Optymalizatorem Witryny to kolejne ciekawe narzędzie, udostępnianie przez firmę Google. Jak to zwykle bywa w przypadku Google, narzędzie to jest darmowe, jednak możlliwości są jak najbardziej szerokie.

Google Website Optimizer pozwala nam bowiem testować przeróżne witryny internetowe, począwszy od zwykłych blogów po zaawansowane sklepy internetowe oraz inne platformy sprzedażowe.

Aby skorzystać z tego narzędzia powinniśmy udać się na stronę:
http://www.google.com/websiteoptimizer

Jeśli posiadamy standardowe konto Google, to wystarczy się zalogować, używając swoich danych dostępowych. Jeśli nie posiadamy konta (szczerze wątpię, że go nie masz), to należy się zarejestrować, korzystając z opcji zakładania konta Google.

Po zalogowaniu się do Google Website Optimizera możemy skorzystać z dwóch rodzajów testów:
- Eksperyment A/B,
- Eksperyment na wielu odmianach.

Eksperyment A/B to najprostsza odmiana testu. Polega ona na tym, że testujemy dwie różne wersje danej strony. Podajemy w formularzu link do strony A, potem link do strony B. Pozostaje nam jeszcze wskazać stronę, która będzie badała konwersję. Mówiąc prościej - sprzedajemy jakiś produkt, tworzymy dwie wersje oferty sprzedaży, które i tak ostatecznie prowadzą do formularza zamówienia. Możemy w ten sposób sprawdzić, która strona lepiej zachęca do przejścia do formularza lub dokonania zakupu przez użytkownika. Gdy już mamy rezultat, która strona jest skuteczniejsza - możemy ustawić tę skuteczniejszą stronę już na stałe, aby zwiększała nasze zyski.

Drugi sposób to test na wielu odmianach czyli tzw. test wielowymiarowy. Polega on na tym, że badamy poszczególne sekcje jednej strony. Musimy otagować poszczególne skecje witryny w zależności od treści, czy danego boksu. Wymieniamy po prostu tylko pewne elementy na stronie, a nie całą stronę - jak w przypadku testu A/B.

Podsumowując, Google Website Optimizer to bardzo interesujące narzędzie szczególnie w rękach specjalistów od marketingu. Tworząc wielowymiarowe testy możemy badać skuteczność poszczególnych elementów witryny. Dzięki temu możemy optymalizować naszą stronę doświadczalnie, a nie na bazie naszych domysłów. Test Google Website Optimizera powie nam wyraźnie, która strona bądź który tekst na stronie jest skuteczniejszy. A wszystko możemy sprawdzić za darmo i w dodatku bardzo szybko. Wystarczy wstawić na stronę kilka tagów od Googla i pozostaje nam czekać na wyniki testów :)

---

Marketing | Sukces | Manipulacja
ARKADIUSZ PODLASKI - specjalista ds. marketingu w internecie


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz